Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Click aici pentru a afla mai multe detalii. ascunde mesajul

Cum te pregătim să devii antreprenor

Ce fel de curs îți oferim

Tipul programului de formare: Specializare

Denumirea cursului: Competențe antreprenoriale – competență fundamentală

Durata pregătirii: 42 de ore, din care 21 de ore pentru pregătire teoretică și 21 de ore pentru pregătire practică

Structura cursului:

 

Nr. tema Denumire tema Ore teorie Ore practica Total ore
1. Inițiere în antreprenoriat 1 0 1
2. Abilități de comunicare pentru antreprenori  1 2 3
3. Conducerea unei afaceri  2 2 4
4. Comportament organizațional: leadership, tehnici de comunicare, lucrul în echipă 2 2 4
5. Managementul resurselor umane  2 2 4
6. Planul de afaceri. Finanțarea afacerii și atragerea de fonduri  3 4 7
7. Legislația actuală 2 0 2
8. Introducere în contabilitate  2 3 5
9. Managementul vânzărilor. Tehnici de negociere  2 2 4
10. Marketing. Promovarea on-line 2 2 4
11. IT – suport al dezvoltării unei afaceri. E-business  2 2 4
  TOTAL 21 21 42

Cum vei fi evaluat: evaluare pe parcurs prin test grilă și evaluare finală prin test grilă și realizare plan de afaceri

Tipul de certificat obţinut: Certificat de absolvire

Ce te vom învăța

  • Să demonstrezi în postura de lider, în orice situație, cinci calități esențiale de leadership care descriu latura etică a spiritului întreprinzător;
  • Să explică și altor colegi modul în care un lider poate să își dezvolte calitățile prin aplicarea principiilor de bază;
  • Comunicare interpersonală;
  • Să explici colegilor pașii de inițiere a unei afaceri;
  • Să identifici resursele necesare demarării unei afaceri;
  • Să planifici afacerea, ținând cont de evoluțiile pieței și de mediul de afaceri în care ai dori să activezi;
  • Să adopți caracteristicile comportamentului organizațional;
  • Să participi la eficientizarea comunicării în organizație;
  • Să realizezi o organigramă a unei firme;
  • Să identifici elemente precum: fișa postului, poziția ierarhică, competențe, postul;
  • Să enumeri în fața colegilor cel puțin trei modalități de recompensare a angajaților;
  • Să enumeri în fața colegilor cel puțin 2 modalități de motivare non-financiară a personalului;
  • Să definești utilitatea unui plan de afaceri;
  • Să întocmești un plan de afaceri;
  • Să întocmești o strategie de finanțare;
  • Să cunoști normele legale privitoare la funcționarea unei afaceri;
  • Să asiguri monitorizarea personalului angajat în conformitate cu legislația muncii;
  • Să faci diferența între diferite situații financiare;
  • Să recunoști  indicatorii financiari;
  • Să dezvolți un plan de vânzări;
  • Să folosești în fața colegilor diferite tehnici de negociere, în funcție de o situație dată;
  • Să identifici și să interpretezi diferite tipuri de contracte comerciale;
  • Să  întocmești un contract comercial;
  • Să cunoști caracteristicile achizițiilor publice;
  • Să definești piața țintă a organizației;
  • Să calculezi cota de piață;
  • Să faci diferențe între ciclul de viață al produselor;
  • Să identifici componentele unei campanii de marketing;
  • Să  identifici căi de promovare a unei afaceri folosind comerțul electronic;
  • Să identifici modalitățile de optimizare a fluxurilor de lucru cu ajutorul instrumentelor TIC.