Ce fel de curs îți oferim
Tipul programului de formare: Specializare
Denumirea cursului: Competențe antreprenoriale – competență fundamentală
Durata pregătirii: 42 de ore, din care 21 de ore pentru pregătire teoretică și 21 de ore pentru pregătire practică
Structura cursului:
Nr. tema | Denumire tema | Ore teorie | Ore practica | Total ore |
1. | Inițiere în antreprenoriat | 1 | 0 | 1 |
2. | Abilități de comunicare pentru antreprenori | 1 | 2 | 3 |
3. | Conducerea unei afaceri | 2 | 2 | 4 |
4. | Comportament organizațional: leadership, tehnici de comunicare, lucrul în echipă | 2 | 2 | 4 |
5. | Managementul resurselor umane | 2 | 2 | 4 |
6. | Planul de afaceri. Finanțarea afacerii și atragerea de fonduri | 3 | 4 | 7 |
7. | Legislația actuală | 2 | 0 | 2 |
8. | Introducere în contabilitate | 2 | 3 | 5 |
9. | Managementul vânzărilor. Tehnici de negociere | 2 | 2 | 4 |
10. | Marketing. Promovarea on-line | 2 | 2 | 4 |
11. | IT – suport al dezvoltării unei afaceri. E-business | 2 | 2 | 4 |
TOTAL | 21 | 21 | 42 |
Cum vei fi evaluat: evaluare pe parcurs prin test grilă și evaluare finală prin test grilă și realizare plan de afaceri
Tipul de certificat obţinut: Certificat de absolvire
Ce te vom învăța
- Să demonstrezi în postura de lider, în orice situație, cinci calități esențiale de leadership care descriu latura etică a spiritului întreprinzător;
- Să explică și altor colegi modul în care un lider poate să își dezvolte calitățile prin aplicarea principiilor de bază;
- Comunicare interpersonală;
- Să explici colegilor pașii de inițiere a unei afaceri;
- Să identifici resursele necesare demarării unei afaceri;
- Să planifici afacerea, ținând cont de evoluțiile pieței și de mediul de afaceri în care ai dori să activezi;
- Să adopți caracteristicile comportamentului organizațional;
- Să participi la eficientizarea comunicării în organizație;
- Să realizezi o organigramă a unei firme;
- Să identifici elemente precum: fișa postului, poziția ierarhică, competențe, postul;
- Să enumeri în fața colegilor cel puțin trei modalități de recompensare a angajaților;
- Să enumeri în fața colegilor cel puțin 2 modalități de motivare non-financiară a personalului;
- Să definești utilitatea unui plan de afaceri;
- Să întocmești un plan de afaceri;
- Să întocmești o strategie de finanțare;
- Să cunoști normele legale privitoare la funcționarea unei afaceri;
- Să asiguri monitorizarea personalului angajat în conformitate cu legislația muncii;
- Să faci diferența între diferite situații financiare;
- Să recunoști indicatorii financiari;
- Să dezvolți un plan de vânzări;
- Să folosești în fața colegilor diferite tehnici de negociere, în funcție de o situație dată;
- Să identifici și să interpretezi diferite tipuri de contracte comerciale;
- Să întocmești un contract comercial;
- Să cunoști caracteristicile achizițiilor publice;
- Să definești piața țintă a organizației;
- Să calculezi cota de piață;
- Să faci diferențe între ciclul de viață al produselor;
- Să identifici componentele unei campanii de marketing;
- Să identifici căi de promovare a unei afaceri folosind comerțul electronic;
- Să identifici modalitățile de optimizare a fluxurilor de lucru cu ajutorul instrumentelor TIC.